10 Temmuz 2008 Perşembe

Z.'den

I.

"Geçen yıl, dedi Z.'nin sağında oturan, hayır, dur, geçen yıl değil, hangi yıldayız şimdi? Vallahi 200'den sonrasını şaşırdım. Üç heceli yıl mı olur yahu? Şöyle ağız dolusu bin dokuz yüz altmış dokuz demek varken... Doğru söylüyor, yılı söyleyince, bugünlerde gerçekleşen olaylar öyle önemli görünmüyor. Yaşanmamışlığı yaşıyoruz bizler. Dilin bilmiş, yaşamış doygunluğunu yitirdik. Evrimin başlangıcına dönmüşüz gibi."



II.

"Uçaklar çok ucuzladı, diyor bir başkası. Ucuzladı ucuzlamasına ama bana uçak yolculuğu gerçek yolculuk gibi gelmiyor. Bir maketin üstünden geçiyormuşsun gibi, diyor başından beri konuşan. Korkuyor, diye düzeltiyor yol arkadaşı. Korkmuyorum. İnişte, kalkışta içim kalkıyor elbette ama o kadar. Sonrasında havada olduğumuza inanmıyorum. Yükseklik korkum var ama uçaktansa ikinci kattan aşağı bakmak daha güç geliyor bana. Uçak aklımın almayacağı kadar yükseliyor. Uçağın penceresinden aklımın almadığı şeye salak salak bakmaktan öteye gitmiyorum, korkmuyorum. Korkuyor, diye yineliyor öteki. Surat buruşturma. Gülüşmeler."



Orçun Türkay, Zavallı, YKY, Nisan 2008, İstanbul, sf. 47-48

4 yorum:

KIZÇOCUĞU dedi ki...

bonjuar

ariza hanim fransa dan bildiriyor hatta lanet klavyede kesme isaretini bulamadigi icin bosluk birakiyor: Okudugun kitap guzele benziyor arkadasim. Zannimca kapagini begendigin icin aldigin kitaptan bu alintilar.Hadi bakalim piril piril.

operim

Adsız dedi ki...

sevgili arizacigim,

oyle fransa'lardan bildirerek olmaz bu isler (kesme isaretimi de rahat rahat koyarim). lutfen bir an once ulkenize donunuz, begendigimiz kitaplari buradan paylasiriz gerekirse.

tamam odul kazandiniz, gittiniz, ama burada da hasetinden catlayan insanlar var. daha fazla gozumuze gozumuze fransa diye sokup insani cigrindan cikarmayiniz.

KIZÇOCUĞU dedi ki...

artık bi şey yazar mısın?

Adsız dedi ki...

peki